poniedziałek, 20 lutego 2012

Nowe życie starych książek


W kadżdym domu przychodzi czas na porządki w biblioteczce. Są takie książki, których nikt już nie przeczyta. Co z nimi zrobić? I ja, podczas takich porządków, znalazłam  PRL-owską książkę do historii, pełną zakłamanych faktów, wyrzucić ją? Niekoniecznie, przeglądając internet znalazłam dla niej nową funkcje.  Może i wam spodoba się takie wtórne wykorzystanie pozornie niepotrzebnej książki.

1. Kuferek na drobiazgi

Torebka wykonana z twardej okładki może znaleźć wiele zastosowań w domu. Ja włożyłam do niej cięższą biżuterie, drewniane korale, które nie pasują do małych szkatułek. Ładnie prezentują się w niej małe notatniki, może pamiętnik?


Aby wykonać taką re-torebkę należy zacząć od udsunicia kartek, łatwo można znaleźć kartkę, która łączy książkę z grzbietem i okładką i naciąć ją. Ostrożnie, żeby nie uszkodzi grzbietu. 
Następnie wyciąć dwa odpowiednie kawałki materiału (ja wykorzystałam do tego starą spódnice) , w kształcie rąbu, aby torebka ku górze otwierała się szerzej. 

Spinaczami połączyć materiał i okładkę. Z tego samego materiału wycięłam odpowiedniej długości, wąskie kawałki materiału , które przymocowałam w rogach, to będą jej rączki. Można je przymocować spinaczami lub mocniejszym klejem (typu kropelka). 

Gotowe. Teraz wystarczy poczeka aż klej zwiąże i można ustawić nową ozdobę w wybranym miejscu!

W następnym poście zaprezentuję jak wykorzystałam wnętrze książki!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz