piątek, 3 lutego 2012

Tanie i ekologiczne ściereczki

Łatwo w domowych warunkach samodzielnie wykonać wilgotne chusteczki, które pomogą szybko pomogą pozbyć się małych plam ze stołu, kurzu czy też śladów po paluszkach na meblach. Jestem pewna, że Każdy rodzic znajdzie dla nich wiele zastosowań!
Wystarczy zaopatrzyć się w ściereczki wiskozowe i olejek, najlepiej z drzewka herbacianego. Ma on właściwości odkażające i skutecznie oczyści powierzchnie. Przyda się także plastikowe pudełeczko z pokrywką (takie jak na żywność), aby chusteczki utrzymały świeżość Ściereczki przyciąć do odpowiednich rozmiarów (ja przecięłam na pół) i umieścić w pojemniczku
do miarki nalać niewielką ilość wody. Na około 30 chusteczek wystarczy 25 ml. Dodać kilka kropli detergentu, najlepiej wywaru z orzechów piorących i kilka kropli olejki eterycznego. W zależności od tego jak intensywny zapach chce się uzyskać. Ja dodałam 8. Płyn równomiernie rozlać po chusteczkach
Gotowe! Odświeżające, czyszczące chusteczki gotowe do użycia w każdej sytuacji:)

2 komentarze:

  1. Bardzo ciekawe, ale proszę o oświecenie: czy te ściereczki można prać?

    OdpowiedzUsuń
  2. Są delikatne ale pod wpływem wody nie rozmakają, tak jak chusteczki. Można je ręcznie przepierać i po wysuszeniu mogą służyć ponownie.

    OdpowiedzUsuń