czwartek, 7 marca 2013

Bezglutenowe mufiny


Mam w rodzinie osoby na diecie bezglutenowej, które lubią słodkości. A ja lubię piec muffiny i lubię je jeść. Postanowiłam te nasze upodobania pogodzić i znalazłam przepis na muffiny na bazie mąki kukurydzianej (klik). Zmodyfikowałam lekko przepis, użyłam mąk ekologicznych, zamiast cukru ksylitolu, zamiast mleka- kwaśne mleko własnej produkcji.
Składniki na muffiny jak wiadomo dzielimy na suche i mokre:

Składniki suche:
1 szklanka ekologicznej mąki kukurydzianej
0,5 szklanki ekologicznej mąki ryżowej
1 łyżeczka proszku do pieczenia,
0,5 szklanki ksylitolu z wanilią*,
garść suszonej żurawiny lub innych suszonych owoców

Składniki mokre:
1 szklanka kwaśnego mleka,
0,5 szklanki oleju
0,5 szklanki  kaszy jaglanej ugotowanej z jabłkiem i cynamonem (została ze śniadania)

Mieszamy w jednej misce wszystkie suche składniki, w drugiej wszystkie mokre. Następnie do suchych wlewamy mokre i łączymy dość niedbale, bo muffiny nie lubią dokładnego mieszania. Przekładamy miksturę do foremek (2/3 wysokości), a te do piekarnika rozgrzanego do 170 st.C. Po 20-25 minutach wyciągamy i studzimy. Muffiny są pyszne, zdrowe i w pięknym żółciutkim kolorze, polecam! 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz